Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

2019 jsme dostavěli dům a vodo topo práce nám dělala na zakázku firma. Před měsícem nám volali z vodáren, když se připravovalo vyúčtování, že porovnáním posledního odečtu, který je uveden na této faktuře, byla zjištěna zvýšená spotřeba vody oproti minulému období o více než 50% a zároveň více než 50 m³. Zjistilo se, že dochází k úniku vody díky prasklému pojistnému ventilu.

Vznikl nám doplatek cca 32.000 Kč. Pojištění domácnosti a domu únik vody neřeší. Domníváme se, že bychom mohli škodu požadovat na dodavateli, i když je to více než 3 roky od data montáže. Navíc jsme zjistili, že firma při realizaci nenamontovala redukční ventil, který reguluje tlak v pojistném ventilu. Je možné náhradu škody od dodavatele požadovat? Děkuji a jsem s pozdravem, Bohuslava.

 

ODPOVĚĎ:
Dle zákona platí:
Právo na náhradu škody nebo jiné újmy se promlčí nejpozději za deset let ode dne, kdy škoda nebo újma vznikla.
Jestliže se podaří prokázat, že škoda byla způsobena daným dodavatelem, resp. Nekvalitně/nesprávně provedenou prací, můžete žádat náhradu škody.
Doporučuji komunikovat výhradně v písemné formě.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.