Daně, obchod, živnost, podnikání
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Od začátku roku 2018 jsem jako OSVČ vzal pár zakázek od firmy s. r. o. , se kterou jsem se dohodl, že jí budu fakturovat jakmile jí zaplatí dodavatel/zadavatel. Ovšem u několika zakázek mi firma tvrdí, že jí zadavatel nezaplatil a tedy nemá z čeho zaplatit mě mou práci. Fakturu jsem vzhledem k dohodě nevystavoval okamžitě.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
11/2016 jsem si zaplatil týdenní baristický kurz (16.500 Kč), který byl zrušen ze strany pořadatele. V obchodních podmínkách mají, že si v takovém případě mohu vybrat jiný termín, či poukázat kurz třetí osobě, ale že peníze v žádném případě nevracejí!
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Mám pozemek, travní plocha, kde byla bez stavebního povolení postavena soukromá chata - rok 1988. Podle katastru je to stavba na cizím pozemku. Pozemek chci prodat včetně zastavěné plochy chaty třetí osobě, je to celkově asi 5 ha, zastavená plocha chaty je cca 50 m2. Majitel chaty bez mého souhlasu nebo pronájmu celkově užívá asi 200 m2.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
V 11/2016 jsem zakoupil ojetý automobil od fyzické osoby. Prodejce uvedl, že se v minulosti živil prodejem a servisem automobilů. Dle všeho to stále trvá, přestože nemá v tomto oboru živnostenské oprávnění. Již po koupi se začaly projevovat problémy, prodejce je ale všechny vysvětlil jako drobnosti - nečistoty v motoru, které se dají chemicky odstranit apod.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
15.12.2017 jsem zakoupila auto od Auto Esa. Na konci března 2018, jsem byla servisem informována o tom, že DPF filtr je násilně provrtán-nefukční. Prodejcem mi bylo sděleno pouze to, že je nefunkční, ale že je to způsobeno záměrně, mi nikdo nesdělil. Nemluvě o jiných neuvedených závadách-použit motorový olej, který do vozu nepatří atd.
- Uložil(a): Ing. Tomáš Heczko (daňová poradna)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
Prosím o upřesnění výkladu daňového osvobození při prodeji nemovitosti. "Z prodeje nemovitosti se neplatí daň z příjmu fyzických osob v případě, kdy k prodeji dochází do dvou let od pořízení nemovitosti, je-li u prodávané nemovitosti splněna podmínka bydliště prodávajícího a příjem z prodeje je použít na řešení bytové potřeby. Daňová novela podmínky pro osvobození od daně dále upřesňuje, a to tak, že se musí jednat přímo o vlastní bytovou potřebu poplatníka."
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Chtěl bych požádat radu ve věci prodeje panelového bytu. Musíme v nejbližší době prodat vlastní byt. Soused shora má asi špatně udělanou izolaci jeho podlah (uděláno svépomocí, podlaha dlažba a plovoucí podlaha), takže jde občas slyšet kroky, padání věcí, sprchování atp. Domnívám se, že jeho podlaha nesplňuje normy kročejového hluku.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Prodávám rozestavěnou nemovitost přes realitní kancelář RK, se kterou jsem podepsala zprostředkovatelskou smlouvu o mém výhradním zastoupení při prodeji nemovitosti a jejich vyvíjení činnosti směřující k prodeji. Smlouvu mám uzavřenou do 30.4.2018 a následně dalších 6 měsíců nesmí být nemovitost prodána žádnému zájemci, kterého RK našla.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
10/2017 jsme koupili starý, udržovaný domek, majitelé ho užívali jako chalupu. Prodej byl přes RK. Domek je z 1. republiky a téměř v původním stavu. V domě je dřevěné schodiště a podlahy, stropy jsou z prken. Schodiště ze spod ve sklepě má plno starých děr od červotoče a majitelé tvrdili, že tam mnoho let nic nebylo. I makléř řekl, že nezakrývá žádné vady.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
4.1.2018 zakoupena skříň (třídveřová, posuvné dveře) v prodejně Baumaxu. 24.1.2018 reklamace skříně z důvodu prohnutých dveří – nejdou posouvat přes sebe aniž by docházelo k poškozování madel skříně. Z výroby poškozen i šuplík. Reklamace sepsaná na prodejně, doložení fotografií e-mailem. Nikdo se na skříň nebyl podívat.