Může majitel eshopu požadovat náhradu nákladů, pokud zákazník nepřevezme balíček?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 7. březen 2012
Provozuji eshop, chci se zeptat zda mohu po zákazníkovi, který učiní závaznou objednávku požadovat náklady na dopravu zboží (poštovné a balné) v případě, že zásilku nepřevezme a ta se mi vrátí. V obchodních podmínkách eshopu mám toto uvedeno a odesláním objednávky dává zákazník souhlas s obchodními podmínkami.
Pokud mohu pohledávku vymáhat, jak mám postupovat? Děkuji, Igor
ODPOVĚĎ:
Pokud máte tuto jakousi náhradu škody zavedenou v obchodních podmínkách eshopu, se kterými se (potencionální) zákazník může při uzavírání smlouvy seznámit, pak máte právo ji požadovat. Samotné vymáhání je pak složitější. Můžete se pokusit kontaktovat zákazníka (např. emailem) a odkázat ho na obchodní podmínky. Nejzazší cesta je soudní, kterou je však s ohledem na výši škody třeba zvážit.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.