Zahraniční dodavatel neřeší reklamace českého obchodníka - co dělat?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 13. červen 2012
Na jaře roku 2010 jsme se stali výhradními dovozci a nakoupili dětská vozítka od irského dodavatele (vyrobeno a dopraveno přímo z Číny na naše dopravní náklady). Při prodeji se projevila závada, kvůli které se vrací více než 30% zboží zpět v rámci zákonné dvouleté záruční lhůty.
Důvodem je prasknutí výrobků - výrobcem deklarovaná nosnost - určením vozítka pro děti ve věku 3-6 let neodpovídá skutečnosti. V mezičase výrobce výrobky zesílil a tím závadu odstranil. Naše reklamace ignoruje a odmítá nahradit škodu. Máme jako obchodní firma nárok na vrácení zboží dodavateli, případně výměnu poškozenych částí a jejich dopravu do ČR na náklady prodávajícího? Je vymahatelnost podložena jednoznačným zákonem EU? Lze očekávat rychlý průběh a má smysl začít řešit právní cestou? Hodnota zboží je ve stovkách tisíc Kč. Děkujeme, Pavel
ODPOVĚĎ:
Důležitý je obsah smlouvy, který v sobě může obsahovat různá ujednání a odchylky, včetně vzájemných práv nebo určení rozhodného právního řádu. Z dokumentů mohou odkázat na Úmluvu OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží, která upravuje práva kupujícího v případě porušení smlouvy prodávajícím.
V každému případě, i s ohledem na výši předmětu případného sporu, doporučuji využít právní pomoc, která prostuduje obchodní smlouvu a doporučí další postup ve věci.
V každému případě, i s ohledem na výši předmětu případného sporu, doporučuji využít právní pomoc, která prostuduje obchodní smlouvu a doporučí další postup ve věci.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.