Smlouva uzavřená po telefonu přd 1.1.2014 - platnost, zpochybnění platnosti
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 18. květen 2014
Chtěla bych se zeptat, jak to bylo s uzavíráním smlouvy po telefonu před 1.1.2014. 10/2013 mi volal operátor, jestli bych chtěla změnit tarif a že pokud nepodepíšu smlouvu, bude mi vrácen zpět tarif, který jsem měla.
Smlouvu jsem nepodepsala, protože ji neposlali a dnes se hájí tím, že smlouva může být uzavřena jen souhlasem po telefonu. Jak to teda je? Děkuji, Zita
ODPOVĚĎ:
Před začátkem tohoto roku bylo možné uzavřít smlouvu prostředky komunikace na dálku (tedy například telefonicky), přičemž v rámci komunikace museli být spotřebiteli sděleny přinejmenším základní náležitosti smlouvy (obecně řečeno: co, za kolik, do kdy) a navíc písemně poskytnuty údaje uvedené v § 53 odst. 6 zákona č. 40/1964 Sb. , občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Uzavření smlouvy těmito prostředky je podmíněno souhlasem spotřebitele s uzavřením smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku.
Je otázkou, co v komunikaci mezi Vámi a operátorem zaznělo, nicméně je zjevné, že na straně operátora nyní chybí kontraktační vůle a z předchozího jednání lze pouze stěží konstatovat, že došlo k vytvoření závazku, který by operátor byl nyní povinen dodržet.