Postup vymáhání peněz po eshopu - internetový obchod nedodal zboží a nekomunikuje
- Uložil(a): Mgr. Dana Pluhařová (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 30. listopad 2014
Na internetovém obchodě jsem zaplatil předem obchodníkovi, který mi zboží nedodal cca od 07/2014 a ani měsíc po vypovězení smluv jsem nedostal peníze zpět. Bohužel jsem v tomto obchodě uzavřel tři kupní smlouvy (první 24. 6. 2014; druhou 26. 6. 2014 a třetí 9. 7. 2014) na zboží, které však většinou nebylo skladem.
Zaplatil jsem je předem na účet prodejce, což mi potvrdil jak na mém účtu ve svém obchodě, tak e-mailem. U zboží bylo datum dodání „déle, než 21 dní“ ovšem přijde mi amorální zboží nedodat ani za tři měsíce. 3. 9. 2014 jsem všechny kupní smlouvy vypověděl, což jsem učinil jak písemnou formou (dopisy doporučeně a na dodejku), tak elektronicky do e-mailu. Prodávající neodpověděl a peníze mi v zákonné čtrnáctidenní lhůtě nevrátil, přesto, že jsem jej znovu upozornil na jeho pochybení. Děkuji, Marek
ODPOVĚĎ:
Obráťte se na Českou obchodní inspekci ČOI, kde podejte podnět k prošetření obchodníka. Pakliže se jedná o vyšší částku, doporučuji ještě jednou poslat prodejci dopis tzv. předžalobní upomínku/výzvu, kde jej vyzvěte k plnění a pohrozte mu, že pakliže tak ve lhůtě, kterou mu dáte (např. 1 měsíc), neučiní, obrátíte se na soud.
Pokud nebude reagovat, nezbývá Vám než se na soud žalobou o vydání peněžitého plnění skutečně obrátit. Vzor žaloby najdete na Internetu, takže si ji můžete sepsat i sám.
Lze také požadovat zákonný úrok z prodlení z částky, která Vám měla být vrácena. Počítejte s tím, že soudní řízení je zpoplatněno, hradí se 1000, - Kč + 5% z dlužné částky. Zkuste proto prověřit, zda-li společnost ještě existuje, zda je vůbec koho žalovat. Pokud by totiž nebylo, vynaložené peníze na soudní výlohy by se Vám stejně jako dlužná částky již nevrátily.