Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Byla jsem v lednu 2016 se svým vozem v nejmenovaném autorizovaném servisu na pravidelné prohlídce v rámci níž byly provedeny jisté úkony. Za dané úkony jsem obdržela fakturu a ihned ji na místě kartou uhradila. Po měsíci se mi ze servisu ozvali, že u jedné položky jim ze systému vyjela špatná cena za danou položku a je potřeba provést doplatek.

Jelikož se mi praktiky daného servisu nezamlouvají, snažila jsem se s nimi domluvit, že jelikož se jedná o chybu na jejich straně, uhradím jim polovinu a polovinu ať si nějak zařídí – jednodušší pro ně bylo mě pro příště poslat do jiného servisu a ať jim tedy neplatím nic, že si to odnes (13.04.2016) e zaměstnanec, který to chybně vyfakturoval. Mají nějaké právo ze zákona po mě ten doplatek požadovat? Děkuji. Honza

ODPOVĚĎ:
Z tvrzení servisu, podle mého názoru vyplývá, že po Vás doplatek ani požadovat nebudou, jelikož jim vzniklou škodu nahradí zaměstnanec servisu. Tudíž se celou situací nemusíte zabývat.
Obecně však záleží na tom, jak je stanoven výpočet kupní ceny, např. , v obchodních podmínkách. Pokud hodina práce stojí např. 200 Kč a na faktuře bude uveden zjevně chybný výpočet, přikloni (2015) l bych se k závěru, že by mohl mít servis nárok na doplatek.
Pokud však takové pravidla nastavena nejsou a pouze Vám sdělí určitou cenu a posléze zjistí, že by měla být vyšší, jde toto pochybení k tíži servisu.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.