Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pozáruční oprava: mám projektor už pár let a v létě 2016 se mi pokazil, vyhledal jsem tedy opravnu elektrotechniky. Pánovi jsem ho přivezl koncem července 2016 a po asi dvou týdnech mi volal, že přišel na závadu a že mě to bude stát 2500 Kč za náhradní díl a 500 Kč za práci. Souhlasil jsem s tím v domnění, že bude fungovat.

Přivezl jsem ho domů a po 10 minutách se pokazil, tak jsem ho odvezl nazpět a pak se mi pán začal vymlouvat na nedostupnost náhradních dílů, na to že nemá čas jen na jednu věc a to trvalo to do začátku prosince 2016, kdy jsem se to rozhodl ukončit a napsal mu mail, že chci peníze nazpět i projektor a pán mi řekl, že jsem souhlasil s objednáním dílu a že mi nic nevrátí, jen za práci. Souhlasil jsem s objednáním dílu a věřil že to opraví a zajímalo by mě, jestli můžu něco dělat nebo příjdu o 2500 a budu mít nefunkční projektor k ničemu a ztracené 4 měsíce. Děkuji Filip

ODPOVĚĎ:
Při opravě věci byla uzavřena smlouva o dílo. Dle ust. § 2615 odst. 1 občanského zákoníku platí, že dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. V tomto případě dílo neodpovídá smlouvě, neboť vada nebyla opravena.
Dle ust. § 2615 odst. 2 občanského zákoníku  platí, že o právech objednatele z vadného plnění platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě.
Předpokládám, že jste vůči opravně nevystupoval v postavení podnikatele, proto se na tento případ budou vztahovat ustanovení v § 2165 a následující občanského zákoníku o práv z vadného plnění při koupi v obchodě, a to v souladu s výše citovaným ustanovením. Jedním z práv z vadného plnění je rovněž odstoupení od smlouvy, při kterém můžete požadovat vrácení peněz.
Z Vašeho dotazu vyplývá, že se opravna reklamací několik měsíců vůbec nezabývala. Dle ust. § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Vyřízením reklamace může být i negativní stanovisko, z Vašeho dotazu však plyne, že reklamace vyřízena nejspíše nebyla. Pokud reklamace vyřízena nebyla v 30 denní lhůtě, můžete od smlouvy odstoupit.
Doporučuji zaslat opravně doporučeným dopisem písemné odstoupení od smlouvy s tím, že požadujete vrácení peněz oproti odmontování dílu, který Vám byl do projektoru namontován. Rovněž doporučuji obrátit se na Českou obchodní inspekci s tím, že nebyla dodržena 30 denní lhůta pro reklamaci. Podnět je možné podat elektronicky na této adrese:
http://www.coi.cz/cz/e-podatelna-elektronicky-kontakt-na-coi/
Pokud opravna zaplacenou částku přesto nevrátí, obraťte se opět na Českou obchodní inspekci, tentokrát s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Bližší informace a elektronický formulář k podání návrhu naleznete zde:
https://adr.coi.cz/cs
Pro řízení u ČOI není nutné být zastoupen advokátem a je vedeno zdarma. Pro Vás to bude mít výhodu v tom, že získáte bližší právní posouzení Vašeho případu a budete se moci rozhodnout, zda se případně obrátit na soud.
Pokud by však ani mimosoudní řízení u ČOI nepomohlo a opravna peníze nevrátila, bude jedinou možností obrátit se na příslušný soud. V této fázi již doporučuji využít služeb advokáta, kdy v případě sporu a výhry v něm by protistrana hradila i náklady soudního řízení a právního zastoupení.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.