Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Posouzení postupu při řešení výpovědi smlouvy na odběr energie: 13.10.2016 jsem uzavřel smlouvu na dodávku elektrické energie se společností X-Energie s. r. o. Termín zahájení dodávek energie 1.6.2017. Během toho období jsem sledoval nabídky jiných dodavatelů a rozhodl jsem se před zahájením dodávek pro jiného, výhodnějšího dodavatele Yello energy.

Proto jsem dne 7.6.2017 X-Energii poslal, podle ustanovení §11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb. výpověď. Podle tohoto zákona do 15 dnů od zahájení dodávek mohu od smlouvy bez sankcí odstoupit, což jsem splnil. Výpověď jsem doporučeným dopisem poslal společnosti X-Energie. Považoval jsem věc za vyřízenou. 19.7.2017 jsem obdržel dopis, ve kterém mi X-Energie formou informace (nikoliv jako oficiální výpověď - vizte příloha) sděluje, že moji výpověď neakceptuje a navíc po mě požaduje sankční pokutu. Zároveň jsem se z tohoto dopisu dozvěděl, že mi zpětně vypověděli smlouvu k 2.6.2017. Tuto výpověď jsem od nich obdržel jako kopii až 23.6.2017! Dále mi X-energie  oznámila, že moji výše uvedenou výpověď neuznávají a požadují uhrazení sankční pokuty ve výši 6.050 Kč. Na tuto částku poslali již několik upomínek a teď i informaci, že ji předávají k vymáhání firmě CreditExpres. Mimo jiné si opatřili mail a tel. mé manželky, která nikde ve smlouvách nefiguruje a přes to ji obtěžovali rovněž vymáháním pokuty. Prosím proto o Vaše vyjádření k této situaci a o radu, jak mám dále postupovat, zda je jejich jednání v souladu se zákonem. Já jsem měl za to, že zákon, který byl právě pro tyto případy vytvořen to má řešit. Děkuji, Filip.

ODPOVĚĎ:
Pokud se jednalo o smlouvu. na základě došlo ke změně dodavatele elektřiny (tzn. ne o první dodávku energie), a smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory dodavatele, tedy po Internetu, po telefonu, při podomním prodeji, pak jste byl skutečně oprávněn smlouvu vypovědět v 15 denní lhůtě od zahájení dodávky energií. Dále tedy předpokládám, že výše uvedené podmínky pro výpověď jsou ve Vašem případě splněny.  
Na platnosti výpovědi nemůže ani nic změnit negativní stanovisko dodavatele, ani jeho zpětné ukončení smlouvy. Vymáhající společnosti proto doporučeným dopisem odepište, že nárok dodavatele elektřiny zcela neuznáváte, a to z důvodu platné výpovědi v souladu s právními předpisy. Rovněž uveďte, že pokud bude i nadále kontaktovat Vaší manželku, obrátíte se na Úřad pro ochranu osobních údajů, neboť neoprávněně disponuje a užívá její osobní údaje. Dále uveďte, že jste v případě sporu připraven se aktivně bránit s využitím právních služeb advokáta, kdy budete požadovat plnou úhradu nákladů právního zastoupení.
Orgánem příslušným pro rozhodnutí tohoto sporu je Energetický regulační úřad. V případě sporu by Vás písemně vyzval k vyjádření. Proto je nutné zajistit si vybírání pošty z adresy trvalého pobytu.
Postu dodavatele energií by rovněž mohl být postihnut Energetickým regulačním úřadem. Proto doporučuji podat podnět na prošetření jeho postupu, ve kterém situaci popište a přiložte veškeré související listiny (smlouvu, výpověď, neuznání výpovědi atd.).

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.