Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

2013 jsem podepsala u operátora O2 smlouvu pro svoji nezletilou dceru nar. 11/2002. Smlouva byla vystavena na moji dceru po předložení rodného listu a já jsem smlouvu podepsala. 08/2017 byla moje dcera zneužita přes FB messenger. Falešný profil kamarádky ji začal posílat různé kódy na otevření údajně zablokování FB.

Kódy začaly chodit na telefon mojí dcery a ona posílala kódy zpátky na falešný profil. V dobré víře kamarádce pomoci. Vznikla škoda 3x 1.380 Kč (m-platby, na které mě nikdo neupozornil u uzavření smlouvy u O2). Vše jsem oznámila na Policii a ta případ prošetřuje. U O2 jsem podala reklamaci. Je možné, aby nezletilé dítě mělo automaticky nastavené m–platby (úvěrové služby). O2 trvá na tom, že jsem tyto platby měla zakázat při podpisu smlouvy, ale opravdu mě nikdo neupozornil, že vůbec tato služba je možná. Prosím poradíte mi, jak mám dále postupovat. Děkuji za odpověď. Simona.

ODPOVĚĎ:
Ve Vašem případě je klíčové znění smlouvy a všeobecných (popř. i jiných) obchodních podmínek, které jsou její součástí. Pokud jste podpisem smlouvy odsouhlasila, že Vaše dcera může využívat předmětné služby, převzala jste de facto (jako její zákonná zástupkyně) odpovědnost za to, jakým způsobem bude případně Vaše dcera tyto služby využívat. Žádný právní předpis totiž nezakazuje, aby nezletilí využívali tyto či obdobné služby.
S tímto dotazem se můžete obrátit na Český telekomunikační úřad:
http://www.ctu.cz/
který je orgánem státního dohledu (mimo jiné) nad poskytováním služeb mobilních operátorů. Nelze vyloučit, že jeho náhled na věc bude odlišný (a přísnější).
Svou reklamaci můžete u O2 podpořit tvrzením, že Vaše dcera nebyla k využití předmětných služeb svéprávná, tzn. že stupeň jejího rozumového a volního vývoje nebyl takový, aby mohla předmětné služby dostatečně posoudit. V takovém případě by se dalo uvažovat o neplatnosti využití předmětných služeb a nutnosti vrátit uhrazenou částku (jedná se však o konstrukci poněkud nejistou).
ebude-li možné se s O2 dohodnout, můžete zkusit navrhnout mimosoudní řešení nastalého sporu, a to před Českým telekomunikačním úřadem (jak vyplývá z § 20e písm. b) zákona o ochraně spotřebitele). Nebude-li O2 ochoten řešit spor mimosoudně, nezbude Vám, než se v této věci obrátit s žalobou na soud (v takovém případě Vám však doporučuji dobře zvážit, zda výše částky, kterou jste uhradila, stojí vůbec za zahajování soudního sporu).

_______________________
Právní předpisy zmiňované v odpovědi:
zákon č. 634/1992 Sb. , o ochraně spotřebitele

Aktuální znění těchto právních předpisů naleznete zde:
https://portal.gov.cz/app/zakony/

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.