Objednávka zboží ze zahraničí, Čína - balík nedorazil, jak postupovat?
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 21. prosinec 2017
09/2017 jsem si z Číny objednala balík za 1.280 Kč. Dodnes nedorazil, se zákaznickým servisem se mi dařilo až do dneška jednat. Psali ať počkám 60 dnů, pak že mohou řešit více. Od 60 dne mi ale nejde poslat reklamace ani se nikoho dovolat. Co dál? Platba byla samozřejmě provedena při objednání. Na poště je nedohledatelný, protože údajně ještě není v ČR. Děkuji, Radana.
ODPOVĚĎ:
Při podobných objednávkách bohužel nesete riziko, že zboží nedorazí, bude poškozeno apod. , kdy možnosti reklamace jsou značně omezené, resp. nulové. Na nákup se totiž nevztahuje ochrana, kterou Vám poskytuje české právo, ani právo evropské unie (zejm. možnost odstoupit ve 14 denní lhůtě od smlouvy, 2 letá záruka atd.). Je tak v zásadě na prodejci (zákaznické podpoře), zda Vám peníze dobrovolně vrátí, neboť možnost vymáhání peněz po prodejci v Číně je pro Vás v zásadě nulová.
Předpokládám však, že jste platila platební kartou. Na situace, kdy zaplatíte kartou a obchodník Vám zboží nedodá, se často vztahuje možnost tzv. chargebacku. Ten poskytují jednotliví vydavatelé platebních karet, a peníze za nedodané zboží Vám vrátí. Toto se uplatňuje přímo prostřednictvím Vaší banky, případně služeb Paypal.
Doporučuji se tedy na informace ohledně chargebacku informovat přímo v bance.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Nedodání zboží zahraničním prodejcem a chargeback u platební karty, PayPal