Vymáhání pokuty po vypůjčiteli auta přes carsharingovou službu - je požadavek oprávněný?
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Carsharingová služba vymáhá po mne pokutu 1.300 Kč za to, že mnou půjčené auto bylo odstaveno v ulici, kde po několika dnech po odstavení probíhalo čištění. Nejsem si jistý zda-li je to moje vína, a kdy končí zodpovědnost klienta za carsharingové vozidlo. Auto jsem si půjčoval na den 29.9.2018, čištění komunikace probíhalo 3.10.2018. Děkuji, Martin
ODPOVĚĎ:
Pokud jste ukončil zápůjčku vozu, tak jste asi měl v elektronicky přístupné smlouvě uvedeno, jakým způsobem máte vozidlo vrátit. Tj. např. pořídit foto stavu auta při jeho zaparkování v den ukončení zápůjčky, nebo jej osobně předat nějaké konkrétní osobě, apod. Tak je to alespoň u caresharingových služeb v podmínkách zápůjčky vesměs specifikováno.
Lze obecně předpokládat, že jste v den skončení zápůjčky někomu předával klíče od auta, což je pro Vás důkaz, že jste nezavinil poškození zapůjčeného vozu po jeho předání a že byl tento v okamžiku předání bez poškození. Každopádně, pokud máte možnost poskytnout firmě důkazy, že k poškození vozu došlo čištěním komunikace v ulici, kde bylo vozidlo po skončení zápůjčky odstaveno, v den po ukončení zápůjčky, pak nenesete odpovědnost za poškození auta.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
Vypůjčitel auta od carsharingové služby nechal stát auto v místě blokového čištění - vymáhání pokuty po vypůjčiteli (čištění bylo 4 dny po odstavení vozidla po výpůjčce)