Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Objednal jsem přes eshop zboží s úhradou předfakturou. Předfaktura byla uhrazena okamžitě a následující den, kdy již byla platba připsána, mi z eshopu napsali, že mi cenu poníží o jistou částku za balné a abych uhradil "tolik a tolik". Odepsal jsem jim, že platbu již mají na účtu a že jediný způsob je ten, že mi oni rozdíl poukáží zpět na můj účet.


Následující den jsem dotazoval stav zásilky a finančního rozdílu, odpověď byla, že zásilka byla odeslána a finanční rozdíl mi nevrátí, ale použijí jej k ponížení ceny při další objednávce (uniklo jim, že při tomto přístupu ke mne, jako k zákazníkovi, se žádná další objednávka konat nebude).
Prosím o nějaký podrobný popis (nikoli obecný, jak chodí a následně musím prosit o doplnění), jakým efektivním způsobem bez užití právníka donutit eshop k vrácení rozdílu platby. (Kdysi jsem asi dvakrát použil metodu "výzvy k úhradě" s upozorněním na následné odeslání "předžalobní výzvy k úhradě". Zaplacenom bylo "teď hned", ovšem to se jednalo o vrácení zboží, což není tento případ).
Děkuji, Ctibor

 

ODPOVĚĎ:
Pokud sám prodávající uznal, že Vám vznikl "přeplatek", pak jeho vrácení nemůže odkládat do budoucnosti a ke všemu s podmínkou, že si u něj koupíte další zboží. Je povinen bez dalšího, Vám jej vrátit. Proto i na tuto událost můžete použít Vaši "výzvu k úhradě". Hlavně si prosím písemné prohlášení prodávajícího o vzniku přeplatku ponížením ceny za zboží uschovejte, jelikož je to pro Vás doklad, že Vám vznikl nárok na tento přeplatek, to pro případ, že by se prodávající zdráhal, Vám jej vyplatit a musel byste skutečně použít předžalobní výzvu a následně i podat žalobu.

 

► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

Eshop slíbil balné zdarma, ale zákazník rychlou platbou uhradil - vymáhání přeplatku za balné od eshopu, obchodníka

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.