Vymáhání rezervačního poplatku autobazaru při zrušení rezervační smlouvy zákazníkem, klientem autobazaru
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Při prohlídce aut v autobazaru jsem se unáhlila a rezervovala si auto sepsáním rezervační smlouvy. Požadovali 10.000 Kč zálohu.
Peníze jsem u sebe neměla, jen tři tisíce tak se sepsala smlouva na 3 tisíce rezervační poplatek s tím že jsme se ústně dohodli, že zbylých 7.000 Kč pošlu na jejich účet. To jsem učinila o 3 dny později. Na těch 7.000 Kč není žádná smlouva.
Za 2 dny jsem si to rozmyslela a rezervační smlouvu zrušila s tím, že si auto brát nebudu. Rezervační smlouva platí od 8.6. do 31.7. Tzn. 8. jsem zaplatila ty 3 tisíce. 11.6. jsem zaplatila těch 7 tis. a 13.6. jsem to zrušila, emailem i doporučeným dopisem.
Mám nárok na vrácení těch 7 tisíc a co bych měla udělat když je chci vrátit. Děkuji. Petra
ODPOVĚĎ:
Zde záleží na tom, co přesně je napsáno v rezervační smlouvě. Zákon totiž umožňuje, aby si smluvní strany nastavily podmínky rezervační smlouvy samy. Doporučuji tedy důkladně prostudovat tuto smlouvu, abyste zjistila, za jakých podmínek ji lze vůbec zrušit (vypovědět), popř. zda jsou s tímto vázány nějaké poplatky (např. storno poplatek apod.). Můžete se případně obrátit i na některého advokáta (kontakt zde: www.advokatikomora.cz), aby ten posoudil obsah smlouvy.
Štítky: