Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Případ je relativně složitý a stal se v zahraničí (Francie). Jde o velkou společnost Europcar, rezervováno a předplaceno bylo přes společnost rentalcars.com (Velká Británie, GB). Můj hlavní dotaz je, jak dál pokračovat pokud si nechci nechat takové jednání líbit? Doporučili byste nějaké právní služby? Pokud ano, kde konkrétně?

Domníváte se, že náklady na nějaký spor by extrémně nepřevyšovaly potenciální výtěžek ze sporu? Nyní popíšu situaci (je toho hodně, ale budu se snažit stručně) :
- Zarezervoval jsem a předplatil auto na pařížském letišti přes rentalcars.com (celková cena cca 150 eur), společnost Europcar
- Přišel jsem ve správný čas na správné místo, byl jsem odmítnut s tím, že má kreditní karta která bude použita k depositu není "prémiová" (mám mastercard world, později jsem se dozvěděl, že prémiová je). Zaměstnanec kartu odmítl použít (dále v původních podmínkách od rentalcars.com nic o tomto nebyla řeč, v seznamu věcí které jsou potřeba bylo "credit card"). Bylo mi nabídnuto jiné vozidlo nižší kategorie
- Odmítl jsem, oznámil jsem, že přistoupím pokud dostanu slevu.
- Bylo mi po dlouhé konverzaci a argumentování oznámeno, že žádnou slevu nedostanu.
- Chtěl jsem rezervaci zrušit a vrátit peníze.
- Bylo mi řečeno, že toto neudělají.
- Řekl jsem, že přistoupím pokud mi dají prohlášení o tom co se stalo, že mi jiné vozidlo dali na základě toho, že nemám "prémiovou" kreditní kartu (od této chvíle existuje audionahrávka (bohužel není až do samého konce), nevím ale jak je to ze zákony a jestli je možné toto nějak použít. Zaměstnanec je v audionahrávce arogantní, má naprosto nemístné, někdy až bych řekl "nacionalistické" výroky, např. "Even if you're president of Czechoslovakia, you'll not get this car")
- Bylo mi řečeno, že mi o tomto žádné potvrzení nedají.
- Nakonec jsem souhlasil s převzetím v domění, že toto budu dále řešit a dostanu nějakou kompenzaci.
- Po další diskuzi během vyplňování formuláře zaměstnancem, po mě zaměstnanec doslova hodil dokumenty (občanský průkaz, platební karty) a řekl mi, že rezervaci ruší (žil jsem v domění, že tedy dostanu všechny peníze zpět).
- Volal jsem na telefonní linku rentalcars.com, jelikož bylo v pozdních hodinách, linka již nebyla funkční.
- Jiné auto jsem bez problémů pronajmul v autopůjčovně o 20 m vedle. Deposit byl proveden kreditní kartou, kterou zaměstnanec v původní půjčovně odmítl použít.
- Další den jsem si stěžoval jak u rentalcars.com, tak u Europcar formou emailu, livechatu a později i Facebooku.
- Po několika dnech jsem obdržel od rentalcars.com emailem odpověď, že kompenzaci nedostanu, z toho důvodu, že jsem si auto nešel vyzvednout.
- Kontaktoval jsem emailem letiště, jestli je možné dostat videozáznam.
- Bylo mi řečeno, že pro toto je nutné kontaktovat policii.
- Shodou okolností jsem byl později znovu v Paříži. Kontaktoval jsem policii, jejich práce byla neprofesionální a celý proces trval několik hodin, sdělili mi, že videozáznam neseženou, ale poslali hlídku k pobočce Europcar.
Společně s policií se mi ale podařilo získat interní dokument Europcar, ze kterého je patrné, že jsem skutečně byl odmítnut na základě toho, že má karta není "prémiová". Zaměstnanec Europcar zavolal do rentalcars.com, znovu potvrdil tento důvod. Telefonicky mi zaměstnanec rentalcars.com slíbil, že vrátí peníze.
- Jelikož dále jsem od rentalcars.com neslyšel, získaný dokument jsem zaslal do rentalcars.com s tím, že chci vrátit peníze jak mi bylo slíbeno.
- Bylo mi vráceno pouze 30 euro a emailem sděleno, že z důvodu GDPR firma Europcar nemůže sdělit firmě rentalcars.com co se stalo a že jsem porušil podmínky
- Poukázal jsem na to, že zaměstnanec Europcar tel. vše sdělil, dále jsem zaslal dokument do rentalcars.com. Dále jsem poukázal na to, že jestliže Europcar nesmí dle GDPR nic firmě rentalcars.com sdělit, tak to znamená, že skutečnost, že jsem porušil podmínky muselo rentalcars.com vykonstruovat.
- Bylo mi sděleno, že nedostanu celou kompenzaci z důvodu, že jsem během sporu s Europcar nezavolal do rentalcars.com
- Sdělil jsem, že jsem do rentalcars.com volal a sdělil jsem přesné časy a tel. číslo.
- Byl mi znovu sdělen původní důvod, že jsem porušil podmínky, ale firma neví co, jelikož dle GDPR nemůže firma Europcar firmě rentalcars.com pravý důvod (vše toto mám v emailu).
- Pak následovalo několik dalších emailů a nic dalšího se nevyřešilo. Firma případ z jejich strany ukončila.
- Europcar tvrdí, že peníze vrátilo, že mám komunikovat s Rentalcars.com. Rentalcars.com tvrdí, že mám komunikovat s Europcar, abych získal pravý důvod.
Je toto řešitelné? Co má člověk v takovémto případě dělat? S pozdravem, Michal.

 

ODPOVĚĎ:

Zde se nelze odvolávat na GDPR, pokud totiž souhlasíte s poskytnutím údajů, neměl by zde být problém. Peníze je třeba požadovat po tom, komu jste je uhradil – tzn. na čí účet byly zaslány. Vzhledem k tomu, že se případ odehrál v zahraničí, můžete využít služeb některé zahraniční advokátní kanceláře, nicméně zde lze očekávat vyšší náklady. Z tohoto důvodu doporučuji předem konzultovat předpokládanou výši nákladů s advokátní kanceláří abyste se mohl informovaně rozhodnout.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.