Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

V září 2019 jsem si objednala na e-shopu www.dresser.cz, kabát. Kabát mi byl doručen asi po měsíci. Zboží bylo nekvalitní (přeprodávají zboží z Číny), tak jsem se na prodávajícího obrátila s dotazem, kam mohu zboží vrátit a co vše mám udělat. Na jejich stránkách jsem vyplnila formulář pro vrácení zboží, zboží jsem vrátila a přidala znovu formulář o vrácení zboží.

Odepsali mi, ať jim zašlu podací lístek a že mi peníze bez odkladu vrátí. Podací lístek jsem zaslala, bude to již skoro měsíc a peníze stále nezaslali. Zjišťovala jsem si, jestli nás není víc a zjistila jsem, že opravdu nejsem jediná. Buď ostatním udělali to samé, nebo jim zboží vůbec nepřišlo. Po dalším zjišťování, jsem přišla na to, že mají více takových e-shopů, kde zákazníky podvádí. Dále jsem zjišťovala, že je firma založena na s. r. o a jejich vklad byl 1 Kč. Je možné podat hromadnou žalobu? Případně, jak mám vůbec postupovat? Předem velice děkuji za odpověď. Vladěna.

 

ODPOVĚĎ:
Možností je zde několik:
Předně zkuste zaslat eshopu tzv. předžalobní výzvu (vzor zde: https://www.zbynekmlcoch.cz/ke-stazeni/obchodni-pravo-vzory/predzalobni-upominka-vyzva-k-uhrazeni-dluhu-podnikatelu-vzor-ke-stazeni-zdarma-novy-obcansky-zakonik-2014), ve které popíšete celou situaci a vyzvete je, aby Vám vrátili peníze. Současně je upozorníte, že pokud se tak nestane, můžete se obrátit na soud. Pokud by na výzvu opravdu nebylo reagováno, lze podat žalobu k civilnímu soudu.
Můžete se také obrátit na policii a podat trestní oznámení, aby policie prošetřila, zda nedošlo ke spáchání některého trestného činu.  

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.