Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Objednali jsem si emailem vchodové dveře za cca 50.000 Kč. Poslední komunikace s eshopem byla, kdy já jsem jsem jim potvrzovala rozměry a dekor dveří, a víceméně jsem tedy čekala ještě na potvrzení finální kalkulace (byla sice už dohodnuta předem, ale písemně jsem jí neměla a ani nepotvrzovala).

Nakonec jsem si ty vchodové dveře stejně rozmyslela, a písemně, hned druhý den, tu objednávku zrušila. Firma reagovala až za 3 dny s tím, že objednávka již zrušit nelze, že už je ve výrobě. Chci se tedy zeptat, kdo je v právu. Mohu zrušit objednávku bez sankce? Ty dveře jsme měli klasicky vybrané z kalatogu. V katalogu je nabízejí v cca 5-ti šířkách a 5-ti výškách a pár dekorech, takže jsme si prostě vybrali jen rozměry a jeden z nabízených dekorů. Chápu, že u zboží na míru objednávka zrušit asi nelze, ale nepovažuji je za zboží na míru, je to prostě vybrané z katalogu. Jak to tedy je? Mohu objednávku zrušit bez sankce? Jen bych zmínila, že žádná smlouva nebyla uzavřena, ani obchodní podmínky nám neposlali, takže jsme objednávku ani nepovažovali za nějak "závaznou". Děkuji za radu!

 

ODPOVĚĎ:
Obecně právo odstoupit od smlouvy v případě smlouvy uzavřené na dálku nevzniká u smlouvy dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
Jak uvádíte, dveře jsou katalogové, včetně dekoru, pouze jste vybrali jejich šířku z nabízených možností, stejně tak dekor. V tomto případě tak nelze hovořit o tom, že se jedná o zboží speciálně upravené dle Vašeho přání. Právo na odstoupení od smlouvy je tak zachováno.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.