Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Zakoupila jsem si zájezd přes cestovní agenturu INVIA dne 27.2.2020, pořádající cestovní kancelář je CK PANTOUR. Zájezd se měl konat 04. -11.9.2020. Byla složena záloha 4.500 Kč za dvě osoby a celková cena zájezdu činila 35.980 Kč (taktéž za dvě osoby). Cestovní agentura požadovala uhrazení druhé zálohy do 30.3.2020 a to částku 14.990 Kč, která již zaplacena nebyla.

Vzhledem k současné nepříznivé situaci (související s koronavirem COVID-19) bylo z mé strany zažádáno o odstoupení od smlouvy a to dne 24.03.2020. Nyní cestovní agentura požaduje uhrazení STORNO POPLATKU ve výši 11.846 Kč za dvě osoby. Cestovní kancelář naúčtovala tedy storno poplatek ve výši vyšší než 30 procent, ačkoliv podle smlouvy mají být storna ve výši 10 procent, v minimální hodnotě 1.000 Kč. Žádost o odstoupení od smlouvy byla zaslána téměř v šesti měsíční lhůtě před konáním zájezdu. Má cestovní kancelář z hlediska legislativy nárok na tak vysoký storno poplatek? Nevím tedy, jak mám postupovat. Byla bych moc ráda za odpověď či jakoukoli radu z Vaší strany. Předem moc děkuji za Váš čas a jsem s pozdravem Lýdie.

 

ODPOVĚĎ:
Odstoupit od smlouvy bez placení storno poplatků s odkazem na koronavirus můžete pouze v blízkém časovém odstupu před konáním zájezdu.
Jelikož termín zájezdu je až v září, za několik měsíců, nelze předvídat, jaká bude situace v této době, proto se nelze nyní odvolávat na koronavirus.
Výše storno poplatku se řídí smlouvou, tj. pokud je ve smlouvě výše 10%, může být storno pouze 10%, ledaže budete s vyšším stornem souhlasit.
Dále odstoupení od smlouvy je jednostranný právní úkon, k jeho platnosti nepotřebujete souhlas druhé strany, tj. nemusíte žádat o odstoupení od smlouvy.
Doporučuji komunikovat s cestovní kanceláří výhradně písemnou formou.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.