Zrušení ubytování v létě a na podzim kvůli koronaviru - právo účtovat stornopoplatek ubytovatelem zákazníkům
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Provozuji ubytování na IČO cca 20 lůžek bez jídla a vzhledem k současné situaci řada lidí stornuje pobyt i na léto a podzim. Bohužel po mně vyžadují vrácení peněz bez storno poplatku, i když stále nevíme jaká situace bude /odvolávají se na vyšší moc - koronavir/. Mám tedy povinnost vracet celé zálohy i za léto a podzim nebo si mohu storna nechat?
Jaký zákon přesně určuje, jak mám se storno poplatky nakládat? Původně jsem si storna před pár lety vymyslela sama a teď nevím, jestli na tuto záležitost existuje nějaký zákon, který mi nařizuje přesná pravidla? Ráda bych rušení pobytů vyřešila podle nějakého předpisu a tím bych byla krytá před případnou žalobou ze strany klienta. V současné době mám v ubytovacím poukazu jen tuto informaci /viz příloha/. Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ:
Stornování pobytů na léto (např. prázdniny) či na podzim je předčasné, jelikož aby šlo hovořit o vyšší moci, musela by zde být časová návaznost. V současné době nikdo netuší, co bude v létě (rozsah epidemie, případné prodloužení nouzového stavu a s tím souvisejících omezení atd.), natož na podzim, proto se nelze odvolávat na vyšší moc a požadovat vrácení všech zaplacených peněz.
Samotné podmínky storna by bylo vhodné více rozpracovat a upřesnit (např. jednoznačně označit zákazníka jako osobu povinnou uhradit storno poplatek, termín, do kdy bude vrácena zbylá záloha apod.). V této věci doporučuji kontaktovat některého advokáta - www.advokatikomora.cz.
Štítky: