Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 5.00 (1 hlas)

Od 6.4.2020 mám písemně sjednán stornopoplatek zájezdu a do dnešního dne mi peníze nebyli zaslány. Cestovní kancelář se neustále vymlouvá. Dle mého názoru se jedná o bezdůvodné obohacení. Je možno dlužnou částku vymáhat po cestovní kanceláři exekučně? Děkuji za odpověď. Oldřich.

ODPOVĚĎ:
Stornovací protokol nehovoří o tom, dokdy budou vráceny peníze. Prostudujte tedy uzavřenou smlouvu a případné všeobecné obchodní podmínky, které jste podepsal (jsou součástí smlouvy), do jaké lhůty Vám musí cestovní kancelář vrátit zbytek peněz. Pokud žádnou lhůtu nenajdete, musí Vám vrátit peníze na výzvu. Vzor výzvy naleznete zde: https://www.zbynekmlcoch.cz/ke-stazeni/obcanske-pravo-vzory/predzalobni-upominka-vyzva-k-uhrazeni-dluhu-vzor-ke-stazeni-zdarma-novy-obcansky-zakonik-2014. Ve výzvě popište celou situaci a stanovte cestovní kanceláři lhůtu, která nebude kratší jak 7 dnů, aby Vám peníze vrátila. Tuto výzvu můžete použít i v situaci, kdy ve smlouvě naleznete lhůtu, ve které Vám cestovní kancelář má vrátit peníze, ale ta tak neučiní.
Jestliže na výzvu nebude reagováno, je třeba nejdříve podat žalobu k civilnímu soudu, následně je možné se obrátit na některého exekutora a částku exekučně vymáhat.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.