Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 2.00 (2 hlasů)

Na rodinném domě mi zatékala střecha. Objednal jsem firmu, ta střechu opravila, za opravu jsme zaplatil. Po cca 2 měsících začala střecha opět zatékat, firmu opakovaně (min 20 x - telefonicky, SMS, emailem) vyzývám již téměř dva roky, občas se tu její pracovníci objeví, udělají nějakou úpravu, ale střecha stále zatéká.

Mohu této firmě poslat předžalobní výzvu na odstranění závady např. do 10 dnů? Pokud firma střechu neopraví, mohu objednat jinou a výslednou částku požadovat další předžalobní výzvou po první firmě? Musí být přefakturována částka v nějaké relaci s částkou původní? Mohu po první firmě uplatňovat také škodu, které mi vznikla v důsledku jejich nekvalitní práce v interiéru (zničené omítky)? Nebo je vhodné zvolit jiný postup?

 

ODPOVĚĎ:
V prvé řadě je podstatné, co o vadách hovoří smlouva, kterou jste se společností uzavřel. Je potřeba důkladně prostudovat tu část smlouvy, která hovoří o vadách a reklamaci a postupovat podle toho, co je uvedeno ve smlouvě.
Pokud jste neuzavřel písemnou smlouvu, pouze ústní, přičemž tato oblast (vady a jejich reklamace) nebyla řešena, bude se postupovat podle zákona.
V tomto případě vyzvěte (písemně) společnost, aby odstranila vadu (je třeba celou situaci popsat, včetně toho, že se jedná o opakovanou vadu, která nebyla dosud řádně odstraněna). Společnost má na vyřízení reklamace 30 denní lhůtu. Jestliže nebude reklamace v této lhůtě vyřešena, můžete si nechat odstranit vadu jinou osobu (společností) a po té původní požadovat náhradu škody - tj. úhradu nákladů vynaložených na odstranění střechy. Stejně tak můžete požadovat náhradu škody, která Vám vznikla špatným provedením střechy - tj. zatékáním.
Doporučuji komunikovat se společností výhradně v písemné formě.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.