Zrušení pobytu v lázních z důvodu koronavirové pandemie - kolik % částky by měly lázně vrátit klientovi?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Jsme manželé důchodci a tento týden jsme měli trávit v hotelu ve Františkových Lázních, pobyt jsme si zařídili sami. Z informací, které jsme měli o tamní epidemiologické situaci, jsme týden před nástupem pobyt zrušili. Z hotelu nám poslali storno fakturu na 70% ceny.
Nyní je tato oblast na čelním místě v intenzitě nákazy a jsou tam striktní epidemiologická opatření, tudíž by to byl "jiný pobyt", než jsme si v červnu 2020 objednali. Měl by to hotel v našem případě zohlednit?
ODPOVĚĎ:
Pokud jste si nezakoupili pobyt přes cestovní kancelář/agenturu, tak se neuplatní lex voucher, který pamatuje na obdobné situace a umožňuje vydat voucher s náhradní dobou platnosti.
Ve Vašem případě, pokud není (zákonem, vládním nařízením apod.) zakázáno ubytování poskytovat a fakticky je možné ubytování využít, i když s omezeními jako důsledky koronaviru, tak případné zrušení ubytování jde k Vaší tíži, tj. řídí se běžnými storno podmínkami hotelu. Pokud jste byli předem informování o výši storno poplatku v případě zrušení pobytu, je hotel oprávněn ho po Vás požadovat.
Štítky: