Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Na začátku roku 2020 jsem si u společnosti Travelking zaplatil v termínu 6.4. až 9.4.2020 pobyt v polských lázních Polanica Zdroj. Kvůli koronavirové pandemii jsme pobyt nemohli uskutečnit a tak jsme se se společností Travelking dohodli na možnosti prodloužení termínu čerpání pobytu až do 22.12.2020.

Plánovali jsme využít zaplacený pobyt v říjnovém termínu, jenže vzhledem k druhé vlně pandemie a podle doporučení vlády necestovat mimo území ČR jsme se rozhodli raději nikam nejet. Podotýkám, že já i manželka jsme 70+. Prosím o radu, jestli je nějaká šance dostat vynaložené prostředky zpět a případně jak postupovat. S pozdravem Norbert.

 

ODPOVĚĎ:
Pokud nebylo ve Vašem případě postupováno dle tzv. lex voucher a zrušili jste zájezd z osobních důvodů, ačkoliv cestovní kancelář zájezd nezrušila, nárok na vrácení peněz (či jejich části) máte pouze v případě, že tak stanoví smlouva s cestovní kanceláří. V této situaci totiž dochází ke stornu zájezdu z Vaší strany, ačkoliv je možné se zájezdu zúčastnit, a takové situace ve většině případů vyžadují uhrazení storno poplatku z důvodu zrušení zájezdu (tj. část zaplacených peněz “propadá” cestovní kanceláři).
Lex voucher stanovuje, že pokud byl zájezd zrušen z důvodu pandemie covid, je poskytovatel zájezdu oprávněn vystavit voucher na zaplacenou částku s tím, že takový voucher může zákazník využít až do 31.8.2021 a pokud voucher nevyužije na zakoupení jiného zájezdu, je cestovní kancelář povinna mu po tomto datu vrátit zaplacené peníze. Vydání voucheru mohou odmítnout vybrané skupiny osob (např. I osoby starší 65 let) a požadovat okamžité vrácení peněz.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.