Výrobce rolet zdržuje instalaci z důvodu nedodání motorů na rolety subdodavatelem - jak má postupovat zákazník?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
V srpnu 2021 jsme si objednali venkovní rolety s tím, že dodací lhůta je 4 až 6 týdnů (tedy max půlka října 2021). Nyní je konec listopadu a my stále rolety nemáme na oknech. Obchodní zástupce nám každých 14 dní volá, že rolety jsou sice připravené, ale že jim dodavatelé nedodávají motory na pohon rolet. Ano, chápu jaká je nyní doba (viz Škoda auto), ale při posledním hovoru nám sdělil, že jsou lidi před námi, kteří čekají už od června 2021.
Takže při zaměřování a objednání věděl jaká je situace, ale neupozornil nás na to, že budeme takto v nejistotě čekat. Ještě je jedna důležitá věc, po sepsání objednávky jsme firmě zaplatili 70.000 Kč zálohu a nemáme zatím nic - ani rolety ani peníze. Je možné se nějakým způsobem bránit? Je možné třeba požadovat slevu? Nebo objednávku zrušit i když jsou již rolety vyrobeny na míru našich oken? Velmi děkuji za odpověď. S pozdravem Alena.
ODPOVĚĎ:
Primárně je důležité to co uvádí smlouva (objednávka/zakázkový list apod.). Zákon totiž umožňuje, aby si smluvní strany nastavily pravidla dle svých potřeb. Je tak potřeba důkladně prostudovat smlouvu, zejména oblasti, kde se hovoří o termínu dodání, postupu, pokud dojde k prodlení a o Vašich případných nárocích, které Vám vznikají, pokud nedojde k dodání řádně a včas (zda máte právo na náhradu škody smluvní pokutu či můžete od smlouvy odstoupit apod.). Smlouvu také můžete předložit ke kontrole některému z advokátů, kontakt naleznete zde: www.advokatikomora.cz.
Štítky: