Servis při opravě čerpadla způsobil poškození čerpadla - je odpovědný za škodu nebo opravu poškození platí majitel čerpadla? (nezáruční oprava)
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Po 8 letech provozu jsem začal mít problém s domácím čerpadlem. Instalatér jej demontoval a odhadl, že bude třeba vyměnit ložiska, doporučil poslat do autorizovaného servisu. Zaslal jsem tedy čerpadlo do servisu, bylo mi potvrzeno, že problém byl v ložiskách, ale při rozebírání čerpadla došlo k rozbití 2 součástek.
Celková cena opravy se tak z cca 2.000 Kč (pouze výměna ložisek) vyšplhala na 12.000 Kč (vč. 2 součástek, které byly rozbity až v servisu při otevírání čerpadla). Servis mi přiznal, že součástky byly rozbity až tam, protože (jak tvrdí) jinak nešlo se do čerpadla dostat, po 8 letech bylo čerpadlo tak zarostlé vodním kamenem, že nešlo rozebrat bez použití násilí, poslal mi i fotografie. Nyní je čerpadlo stále v servisu, zatím jsem odmítl 12.000 zaplatit. Servis mě předem neinformoval o ceně opravy ani riziku poškození čerpadla, oznámil mi cenu až po rozbití 2 dílů. Nyní mi nabízí buď opravu za 12.000 Kč, nebo zaslání rozebraného čerpadla se 2 rozbitými součástkami za poštovné a čas strávený rozebráním čerpadla.
ODPOVĚĎ:
V případě, že vznikne další škoda při řešení reklamace, jde tato škoda k tíži prodávajícího, resp. autorizovaného servisu. Tato škoda nemůže být převedena na Vás.
Štítky: