Vymáhání peněz za zrušený koncert od překupníka co je koupil na Ticketportal
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
2022 jsem po komunikaci přes soc. síť Facebook koupil od jisté slečny 2 vstupenky na koncert do O2 arény. Nabízela je levněji než se prodávaly, ale vše jsem s ní probral, vybral si místa, poslal jí peníze na účet a ona mi poslala odkaz z Ticketportalu s platnými lístky. Do této doby bylo vše v pořádku. Stala se ovšem nečekaná věc, a sice zrušení koncertu ze zdravotních důvodů.
Slečně jsem záhy napsal, jaký bude postup, načež odpověděla, že až budou peníze vracet, pošle mi je (Ticketportal samozřejmě vrací peníze na účet ze kterého byly lístky zaplaceny). Po nějaké době jsem slečně psal, že mi stále nic neposlala, a ona najednou otočila, že to platila přes jakousi Twisto kartu, a že ona nedostane zpět peníze, ale jen navýšení limitu na té kartě. Slečna se ohání tím, že mi v pořádku poslala lístky, a že ode mě nebude kupovat lístky na akci, která neexistuje. Já po ní chci zpět peníze které jsem jí dal, jelikož akce se neuskutečnila a ona by za standardních podmínek peníze získala zpět, jako tisíce dalších zúčastněných. Můžete mi prosím nějak poradit, co se s tím dá dělat? Myslím si že “právo” je na mojí straně. Děkuji.
ODPOVĚĎ:
Doporučuji zaslat slečně písemnou předžalobní výzvu, ve které popíšete celou situaci a vyzvete ji k vrácení peněz za lístky, a to ve lhůtě min. 7 dnů.
Vzor výzvy naleznete zde: https://www.zbynekmlcoch.cz/ke-stazeni/obcanske-pravo-vzory/predzalobni-upominka-vyzva-k-uhrazeni-dluhu-vzor-ke-stazeni-zdarma-novy-obcansky-zakonik-2014.
V případě, že na výzvu nebude adekvátně reagováno, můžete se obrátit na soud.
Doporučuji komunikovat výhradně v písemné formě.
Štítky: