Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Obracím se na Vás s žádostí o radu ohledně možného postupu ve věci získání chybně odesílaných peněz společnosti, která již zrušila svoje služby. Moje babička měla od r. 2012 internetového poskytovatele společnost Internethome, s. r. o. , která ukončila své služby v r. 2016. Babičce to dali na vědomí dopisem a následně babičce fyzicky odinstalovali zařízení v jejich majetku.

Babička si ovšem od té doby nezrušila platební příkaz a tedy odesílala této společnosti od r. 2016 do r. 2023 jednou ročně 2.207 Kč. 2022 a 2023 se jí ovšem peníze vrátily s odůvodněním, že účet, na který peníze odesílala již neexistuje (vrácených peněz si babička všimla až 2023, 2022 vratku nezaznamenala). Společnost Internethome, s. r. o. ke 30. květnu 2016 přešla pod O2 Czech Republic a. s. a dnes (10.05.2023) již není možné se s kýmkoliv z této společnosti spojit. Kontaktní telefon uvedený ve smlouvě nyní spojuje volajícího s call centrem O2, kam se již několikátý den v řadě snažím marně dovolat, ale zkoušet to budu samozřejmě dál. K dispozici mám smlouvu se spol. Internethome, s. r. o. , dopis o ukončení služeb od Internethome, s. r. o. a všechny bankovní výpisy od r. 2016 do r. 2023. Žádám Vás o radu, jakým způsobem je možné postupovat za účelem získání alespoň části peněz zpátky, pokud je to vůbec možné. Děkuji a přeji hezký den, Filip.

 

ODPOVĚĎ:
Pokud došlo k akvizici společnosti Internethome, s. r. o. společností O2, přešly na O2 nejspíše veškeré závazky vůči bývalým klientům, kdy tyto platby ("za nic") lze poté kvalifikovat jako bezdůvodné obohacení na straně O2 (resp. majitele účtu).
Při získávání peněž zpátky bych Vám doporučil kontaktovat společnost O2 oficiální cestou (ideálně např. s dopisem s doručenkou), kde popíšete celou situaci a vyzvete je k vrácení celkové částky. Rovněž je důležité podotknout, že nárok na vrácení bezdůvodného obohacení podléhá tříleté promlčecí lhůtě od doby, kdy se o něm Vaše babička dozvěděla, nejpozději však 10 let od doby, kdy k tomuto došlo.
Upozorňuji však, že mohlo dojít k několika nuancím, skrze které výše uvedené nemusí bezpodmínečně platit - domnívám se však, že kontaktováním společnosti O2 budete alespoň znát postoj této společnosti k dané situace, resp. Vám osvětlí více ohledně Vašeho nároku.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.