Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Složil jsem v jistém autoservisu zálohu ve výši 29.600 Kč na opravu vozidla. Během jednání vznikly jisté pochybnosti o serióznosti firmy, např. náhlé navýšení ceny kvůli údajnému zapomenutému dílu o 7.000 Kč. V porovnání s jinou nabídkou jsem zjistil, že žádný takový díl zapomenut nebyl. Zaměstnanec se prý spletl s požadovanou zálohou a opět jí navýšil.

Prý zapomněl na DPH. Četl jsem pak recenze na tento autoservis a nebyly vůbec lichotivé. Firmu jsem požádal tedy o novou předkalkulaci, kde si opět porovnám jednotlivé položky dílů, čímž bych jim mohl prokázat, že zapomenutý díl byl pouze výmluva. V případě, že se to prokáže budu požadovat svou zálohu (poslanou přes internet. banku a řádně označenou) zpět. Žádnou smlouvu jsem s nimi doposud neuzavřel, záloha měla sloužit pouze na nákup dílů. Jak mám prosím postupovat a na základě jakého paragrafu mám požadovat navrácení zálohy? Děkuji Vám za odpověď. S pozdravem Jan.

 

ODPOVĚĎ:
Smlouva může být uzavřena i v ústní podobě. Za této situace doporučuji trvat na předložení písemného rozpisu položek potřebných na opravu, a to právě s odkazem na požadavek na navýšení ceny. Dále požadujte doklad o složení zálohy.
Současně upozorněte, že dle dostupných informací žádný díl, který zmiňujete, není třeba pro opravu.
Dále ve výzvě uveďte, že předložení uvedených dokladů považujete za podstatnou náležitost smlouvy a pokud nebudou předloženy, jste oprávněn od smlouvy odstoupit pro její podstatné porušení druhou smluvní stranou a požadovat vrácení zálohy.
Doporučuji komunikovat výhradně v písemné formě.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.