Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 5.00 (1 hlas)

Před časem jsem využila služeb společnosti ClaimCloud (SkyCloud s. r. o. IČ: 04903641), která se zabývá vymáháním kompenzací za zpoždění či zrušení letů s tím, že se o nic nebudu muset starat a že i kdyby došlo až na soudní řízení, nebudu muset v případě prohry nic platit. Souhlasila jsem. Jako odměnu firma žádala 25% z vymožené částky + DPH.

Asi po dvou měsících mi ale od nich přišla e-mailem zpráva, že letecká společnost nereaguje a že případ předají soudu, kde mne budou zastupovat. Jejich odměna se ale tímto navýší na 50 % z vymožené částky + DPH s tím, že v případě neúspěchu u soudu jdou veškeré náklady na vrub společnosti. V příloze dále zaslali smlouvou - Postoupení pohledávky. To ať bezodkladně podepíši a zašlu zpět. V případě, že nebude provedena součinnosti, budu muset uhradit veškeré náklady. Bylo mi divné, že tak jasný případ by měl jít k soudu. Žádala jsem tedy od nich, aby mi zaslali odpověď letecké společnosti, čím argumentuje. Odpověď zněla, že oni (ClaimCloud) žádné doklady neposílají (...to ale znamená, že klient celou dobu vůbec nemá možnost zjistit, co s pohledávkou dělají.). Začalo to být čím dál divnější, a proto jsem si od nich vyžádala souhlas, že tím že zavolám na zákaznickou linku letecké společnosti, neporuším smlouvu. Odpověď zněla, že smlouvu tím neporuším a ať jim pak dám vědět. Letecká společnost mi sdělila, že na uvedenou rezervaci ani pasažér ani nikdo v jeho zastoupení žádnou žádost o kompenzaci nepodal. A že je to možná tím, že jsme vyplnili špatný formulář. Obratem jsem tuto informaci poslala do společnosti ClaimCloud, vč. odkazu na správný formulář + jak formulář vyplnit - přesně jak mi ochotně poradili v letecké společnosti a kde mi taky sdělili, že toto je jediný způsob jak o kompenzaci zažádat. Po několika dnech na dotaz jak to vypadá, odpověděli, že ani tentokrát letecká společnost na výzvu o zaplacení nereaguje a ať podepíši tu smlouvu o postoupení pohledávky a že mne budou zastupovat u soudu a že délka soudního řízení se nedá odhadnout vzhledem k tomu, že jde o podání žaloby v zahraničí. Opět jsem kontaktovala zákaznickou linku letecké společnosti a k mému překvapení jsem se dozvěděla, že ani teď žádnou žádost o kompenzaci neobdrželi. Tak jsem ji podala sama a do 24 hodin jsem dostala od letecké společnosti odpověď, že moje žádost o kompenzaci byla uznána a částku mi zasílají na účet. Ve všeobecných podmínkách ClaimCloud je ale uvedeno, že v případě že bych obdržela kompenzaci, musím to této firmě okamžitě sdělit a bude mi vyúčtována částka - odměna pro společnost ClaimCloud, jinak budu muset uhradit smluvní pokutu. Vím, že jsem souhlasila s odměnou, protože já osobně jsem se tomu původně vůbec nechtěla věnovat, proto jsem si taky na to najala firmu, která by jednala v mém zastoupení a zájmu. To by bylo v pořádku. Ale toto?? Co dělat, jestliže poskytovatel služby vůbec nejednal v mém zájmu, neexistuje důkaz, že by ve věci vyvinul jakoukoli iniciativu a chtěl případ "dotáhnout" až do smyšleného, neexistujícího soudního řízení, aby byla jejich "odměna" uměle navýšena až na výše zmíněných 50%. A zřejmě nejsem jediná, komu se to stalo. Navíc tím, že bych postoupila pohledávku, což byla podmínka pro zastupování u soudu, bych nad pohledávkou ztratila úplnou kontrolu. Děkuji za odpověď. Pěkný den.

 

DŮLEŽITÉ! KLIENTKA POSLÉZE NAPSALA TENTO DOVĚTEK:

Až po několikáté urgenci přeci jen předložili důkaz, že se opravdu nějakým způsobem pokusili oslovit leteckou společnost, ale pokus byl (dle vyjádření letecké společnosti) učiněn marně, žádost nikdy nebyla zavedena do databáze (proto ji nebylo možné dohledat) a částka by jim nebyla nikdy proplacena, a to z důvodu pravidel, které zavedli již před několika lety. Celý případ byl řešen i na právním oddělení letecké společnosti.

Po zralé úvaze jsme tedy došli ke kompromisu a vyřešili spor mimosoudní cestou. Výraz, že lhali, jsem nikdy nepoužila a nakonec je i nepravdivý - viz výše.  

 

ODPOVĚĎ:
V případě, že poskytovatel služeb nejednal v souladu se smlouvou a nevyvinul žádnou iniciativu k vymáhání vaší kompenzace, máte několik možností, jak postupovat:
Shromážděte veškerou komunikaci s ClaimCloud, včetně e-mailů a telefonních záznamů. Kontaktujte ClaimCloud a vyzvěte je k doložení podkladů prokazujících uplatnění nároku u letecké společnosti. Doporučuji jim poskytnout lhůtu 7 dní. V případě, že Vám odmítnou podklady zaslal nebo nebudou reagovat, poručuji zaslat odstoupení od příkazní smlouvy s ClaimCloud.
V případě, že by ClaimCloud podklady doložil a bylo zjištěno, že došlo k uplatnění nároku, ale např. k chybnému posouzení či komunikaci, informujte je o tom, že jste podali žádost sami a získali kompenzaci bez jejich pomoci. V tomto případě mají dle VOP nárok na odměnu.
Pokud ClaimCloud nic nedoloží, ale bude trvat na vyplacení své odměny či vás tlačit k postupení pohledávky, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI).
V případě zájmu Vám jako advokát mohu nabídnout právní služby v této věci.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.