Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Odvezl jsem auto do autoservisu s tím, že potřebuji vyměnit olej a doplnit médium do klimatizace. Servisní technik si tyto dva údaje zapsal na papír a řekl, že to ten den stihne. O několik hodin později volal, že vše je hotové a ať si nachystám cca 12.000 Kč. Když jsem se zeptal co na tom autě dělali, dostal jsem odpověď že vyměnili mimo jiné svíčky i kabely ke svíčkám.

Bez jakékoliv konzultace (navíc svíčky byly v polovině životnosti). Hořce jsem tedy polknul a zaplatil. S autem jsem odjel a druhý den po ujetí cca 10 km se na palubovce rozsvítily 3 kontrolky a auto bylo téměř nepojízdné. Auto jsem tedy odvezl do autorizovaného servisu, kde mi sdělili že po celkové diagnostice vozu byl problém ve svíčkách, které vyměnili a vystavili mi fakturu na 12.000 Kč. Když jsem byl práci reklamovat v prvním autoservisu, tak mi řekli, že jsem měl auto přivézt k nim a nic mi vracet nebudou (já neměl důvěru, že mi nevymění třeba rozvody a budou tvrdit, že problém byl tam). Chci se tedy zeptat, mám nějakou šanci dostat nějaké finance zpět?

 

ODPOVĚĎ:
V situaci, kterou popisujete, máte několik právních možností, jak se bránit a požadovat vrácení peněz nebo náhradu za nesprávně provedenou opravu.
Nesprávně provedená oprava: Pokud autoservis provedl úkony, na kterých jste se nedohodli (výměna svíček a kabelů ke svíčkám), a navíc tato oprava způsobila závadu na vašem vozidle, máte právo na reklamaci dle § 2615 občanského zákoníku. Servis je povinen opravit škodu způsobenou jejich chybou.
Bez předchozího souhlasu: Pokud servis provedl práci bez vašeho souhlasu (např. výměna svíček, které nebyly v původním požadavku), máte právo tuto práci odmítnout zaplatit nebo požadovat vrácení peněz za práce, které jste nepožadovali. Dle občanského zákoníku (§ 1810 a násl.), pokud jste si neobjednali dané služby, servis nesmí účtovat úkony, na které nemá váš souhlas.
Důkazní břemeno: Můžete se opřít o fakt, že oprava svíček byla provedena špatně, což potvrdil autorizovaný servis. Tím máte důkaz, že chyba vznikla v prvním servisu, a to na základě jejich špatně odvedené práce. Tento důkaz můžete použít při reklamaci.
Mimosoudní řešení sporu: V první fázi doporučuji zaslat písemnou reklamaci s požadavkem na vrácení částky za neoprávněnou opravu a následné problémy. Pokud servis neuzná reklamaci, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI), která může pomoci s mimosoudním řešením sporu.
Soudní řízení: Pokud mimosoudní jednání nepomůže, máte právo se obrátit na soud, kde můžete požadovat náhradu škody a případně i další kompenzaci za poškození vozidla. Důležitým faktorem bude dokumentace z autorizovaného servisu, která potvrzuje chybu prvního servisu.
Mějte na paměti, že komunikace se servisem by měla probíhat písemně, abyste měli důkazy o průběhu reklamace.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.