Neodstranitelná vada zboží, výrobku a nárok na vrácení peněz nebo slevu
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 11. únor 2010
Na sedačce, která je ještě v záruce, popraskaly švy. Prodávající reklamaci uznal a vyměnil sedáky. Ty ale mají jinou barvu, než původně, protože sedačka časem trochu vybledla. Irena
ODPOVĚĎ:
V tomto případně samotné popraskání švů je odstranitelnou vadou a Vy jako kupující máte právo na opravu výrobku. Oprava výrobku však v sobě zahrnuje to, že musí jít o opravu, která nebude viditelná a výrobek bude uveden do původního stavu. A to v tomto konkrétním případě nelze zajistit.
Pokud není schopen výrobce zajistit stejný barevný odstín jaký má v současné době sedací souprava, lze považovat tuto vadu již za neodstranitelnou vadu a potom máte právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz. Pokud byste se nedohodla s výrobcem například na slevě nebo na jiném způsobu řešení, musela byste řešit daný problém soudně, případně prostřednictvím mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, o kterém se můžete více dozvědět na internetových stránkách Ministerstva obchodu a průmyslu.
Zdroj: § 622 odst. 1, zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.