Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Ráda bych se zeptala, jak mám postupovat, když mi v obchodě nechtějí po třetí reklamaci kabelky vrátit peníze a tvrdí mi, že jedině až po čtvrté reklamaci. Volala jsem na ČOI v Brně a tam mi řekli, že pokud je stejná vada výrobku, tak musí vrátit peníze po třetí reklamaci, ale pokud jsou různé vady, tak až po čtvrté reklamaci, prý to nemá žádnou právní oporu.

Tak mi řekněte kdo má pravdu a co mám tedy dělat? Děkuji, Lucie

ODPOVĚĎ:
Podle § 622 občanského zákoníku můžete pro opakovaný výskyt odstranitelné vady jako kupující odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat výměnu věci. Pokud se stejná vada vyskytne 3x (tedy je dvakrát opravována) je judikaturou dovozeno, že vzniklo právo odstoupit od smlouvy nebo žádat výměnu věci pro opakovaný výskyt vad.
Pokud Vám v obchodě nebudou chtít poskytnout součinnost, kterou ze zákona mají, doporučuji odstoupit od smlouvy (dopisem s dodejkou) v něm dát termín k vrácení peněz, a po uplynutí stanovené lhůty podat žalobu na vrácení peněz.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.