Je možné reklamovat, vrátit prodejci mobil, který není určen pro český trh?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 20. leden 2012
Dne 30.9.2011 jsem si v internetovém obchodě (u českého prodejce) zakoupila mobilní telefon. Telefon neobsahuje české menu a v balení nebyl přiložen ani manuál – uživatelská příručka. Na internetových stránkách na nic z toho prodejce neupozorňuje.
V Print screenu stránek, který jsem si pořídila hned, jak jsem se rozhodla telefon vrátit je napsáno, že balení mimo jiné obsahuje manuál. Krátce po převzetí zboží jsem odcestovala do zahraničí a před mým návratem vypršela 14ti denní lhůta na vrácení zboží. Během dovolené se ukázalo mnoho dalších chyb, které telefon trvale vykazuje. Prodejce jsem písemně kontaktovala a vyžádala si dodání uživatelské příručky. Prodejce nereaguje. Je možné zboží vrátit i po uplynutí 14ti denní lhůty. Mohu operovat tím, že mobil nebyl určen pro český trh a navíc bez manuálu? Mění se tímto lhůta pro odstoupení na 3 měsíce od převzetí plnění podle ustanovení odstavců 4 a 6 § 53 ods. 7 zákona č. 40/1964 Sb.? Děkuji, Sandra
ODPOVĚĎ:
Podle mého názoru, máte prodlouženou lhůtu k odstoupení z důvodu nesplnění informační povinnosti dodavatele podle odst. 4 a 6 § 53 občanského zákoníku. De facto je to také Vaše jediná šance na obranu. Takže dodavatele v tomto smyslu vyrozuměte, a následně ho můžete zažalovat na vydání bezdůvodného obohacení. Můžete podat i podnět na českou obchodní inspekci k šetření.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.