Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Koupil jsem elektronické zařízení (čtečku) a po 10 měsících přestalo pracovat. Po dohodě s prodejcem jsem jej zaslal k reklamaci. Zhruba po 50 dnech se mi zásilka vrátila s tím, že je neopravitelná. Přiložený list je ručně datován zhruba na 28 den od mého odeslání.

Mám doklad o odeslání poštou (9. 11. 2011) a rovněž doručená zásilka od dodavatele má své poštovní datum odeslání (30. 12. 2011). Dne 2. 1. 2012 (na obálce datum poštovního podání 30. 12. 2011) jsem obdržel obálku se čtečkou a průvodním dopisem (ten je ručně datován k 8. 12. 2011 – technik a 10. 12. 2011 – prodejce), že je tato mechanicky poškozena a tudiž záruka neuznána. Při mém prozkoumání jsem opravdu okamžitě našel „poškození“, kdy došlo k na první pohled viditelnému rozevření těla čtečky ostrým předmětem (jehlou), po které tam zůstal vryp. Mám jen fotografii předku, boky čtečky vyfocené nemám. Jak mám postupovat při vymáhání svých peněz a jak dokázat v jakém stavu byla čtečka při odeslání? Bořivoj

ODPOVĚĎ:
Vzhledem k tomu, že Vaše reklamace nebyla vyřešena do 30 dnů a Vy jste s prodloužením reklamační lhůty nesouhlasil, máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Tento nárok ovšem měl být uplatněn bez zbytečného odkladu při překročení zákonné lhůty k reklamaci.
Nyní můžete zkusit pouze jediné - prodejci adresujte odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení reklamační lhůty, napište, že máte fotografie předmětu, z nichž je zjevné, že předmět nebyl mechanicky porušen (ačkoliv to ve skutečnosti nemusí být pravda) a toto porušení je očividně nesolidní jednání prodejce. V závěru uplatněte právo na vrácení peněz. Pokud má prodejce webové stránky, můžete na ně adresovat negativní hodnocení (je to velmi účinný prostředek obrany).
V krajním případě vymáhejte svá práva prostřednictvím žaloby na vrácení poskytnutého plnění.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.