Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Objednali jsme si s přítelem přes e-shop několik kusů zboží - všelijaké trubky, kolena, 2 čerpadla atd. na instalatérské práce (dáváme vodu "do plastu"). Provozovatel nezaslal všechno zboží chybí 1 čerpadlo a ještě nějaké spojky, celkem nám vznikla škoda cca 2.000,-Kč.

Na faktuře je toto zboží uvedeno jako vyexpedované. Na e-shop není možné se dovolat a písemně také nereagují. Chtěla jsem se zeptat jak máme postupovat. Můžeme zboží vrátit a odstoupit od smlouvy, když vlastně všechno zboží nepřišlo? Můžeme použít došlé zboží? Děkuji, Irena

ODPOVĚĎ:
Pokud není zboží dodáno v kvantitě, v jaké bylo objednáno, můžete zboží vrátit a požadovat vrácení kupní ceny. Stejně tak můžete žádat slevu z kupní ceny v hodnotě nedodaného zboží - a to bych Vám doporučila raději, protože s tím, že e-shop není možné zkontaktovat, by se mohlo stát, že nebudete mít ani zboží ani peníze (a došlo zboží samozřejmě použít). Je ale důležité nějakým způsobem být schopni doložit, že jste nedostali všechno zboží (fotografie, okamžitý mail provozovateli obchodu apod.) - důkazy jsou důležité pro případný soud. V praxi se mi osvědčilo argumentovat hmotností balíku. Pokud eshop měl dodat těžké předměty a celková hmotnost je nižší, než jaká by byla všech předmětů, je to jeden z nejsilnějších důkazů vůbec.
Navíc bych doporučila, zkusit ještě jednou e-shop kontaktovat a pokusit se získat kompletní smluvené plnění, tedy zbývající zboží (zkontrolujte kontaktní údaje na tuto společnost v obchodním rejstříku - třeba jsou tam jiné údaje; zkontrolujte i insolvenční rejstřík - společnost mohla zkrachovat).
Při nakupování na webu je vhodné sledovat hodnocení internetových obchodů a řídit se zkušenostmi jejich zákazníků.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.