Nesplnění vyřízení reklamace ve lhůtě a další postup
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. duben 2010
Dne 19.12.2009 jsme reklamovali v Brně zavážecí loďku. Bylo nám řečeno, že reklamace potrvá více než 30dní z důvodu poslání loďky do Holandska. Datum do kdy ale nebylo slovně ani písemně stanoveno. Teď už je 29.3.2010 a už měsíc do prodejny voláme a stále se jen vymlouvají a lžou, že lodku ještě nemají, že máme počkat do dalšího pátku (nejdřív tvrdili,že k loďce nemají ovladač, dnes mi bylo řečeno,že jim ještě ani loďka nepřišla).
Máme nárok na vrácení peněz nebo musíme čekat, možná i další týdny? A kdyby jsme měli nárok na vrácení peněz, musí nám je vyplatit hned na místě nebo musíme na peníze čekat? Děkuji za odpověď, Hana
Máme nárok na vrácení peněz nebo musíme čekat, možná i další týdny? A kdyby jsme měli nárok na vrácení peněz, musí nám je vyplatit hned na místě nebo musíme na peníze čekat? Děkuji za odpověď, Hana
ODPOVĚĎ:
Od okamžiku uplatnění reklamace běží třicetidenní lhůta zákonná lhůta pro vyřízení reklamace. Vy jste však pravděpodobně souhlasili s prodloužením lhůty, vzhledem k opravě v Holandsku. Poté platí tato Vaše dohoda. Avšak po třech měsících již lhůta není nijak přiměřená a vy máte právo od smlouvy odstoupit a žádat např. výměnu zboží nebo i vrácení peněz.
Peníze byste měli dostat vyplaceny ihned poté, co bude Vaše písemné odstoupení od smlouvy doručeno druhé straně a tak nabude účinnosti.
Peníze byste měli dostat vyplaceny ihned poté, co bude Vaše písemné odstoupení od smlouvy doručeno druhé straně a tak nabude účinnosti.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.