Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Včera jsem u prodejce vyzvedla boty, které jsem u něj opakovaně reklamovala (odlepená podešev), prodejce mi reklamaci zamítl s tím, že jde o zboží 2. a 3. jakosti a na tu se 2letá záruka nevztahuje, protože je to zboží nekvalitní a že on nebude investovat do opravy, protože je to drahé.

Do reklamačního protokolu napsal, že jde o 2. a 3. jakost a že je to důvod zamítnutí. Nebylo možné se dohodnout ani na slevě ani na vrácení peněz z důvodu neodstranitelné vady. Co teď - oslovit znalce, který boty posoudí? Nebo mám oslovit ČOI pro porušení zákona prodejcem? Děkuji, Izabela

ODPOVĚĎ:
Doporučuji oboje - tedy oslovit jak znalce (aby zjistil příčinu vady), tak informovat o této praktice Českou obchodní inspekci ČOI.
I přes to, že jste koupila zboží nižší jakosti, nemůže se z povinností spojených s prodejem prodejce vyvázat (tedy zejména z odpovědnosti za vady).
Na takové zboží se vztahuje stejná zákonná záruční doba jako na jiné zboží. Výjimkou je zboží např. repasované, které se vytvoří z použitých dílů, u nějž si výrobce vyhradí kratší záruční dobu (podle zákona je záruka na použité zboží min. 6 měsíců).
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.