Dopravce poškodil při dopravě zboží - kdo vyřizuje reklamaci?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 8. duben 2012
Dne 24.08.2011 jsem zakoupil myčku na nádobí. Dne 26.01.2012 jsem ji rozbalil a zjitil, že jsou zdeformovaná dvířka a celá myčka vykřivená. Dne 27.01.2012 jsem začal vyřizovat reklamaci u prodejce, ale ten reklamaci nechtěl uznat, že uběhla dlouhá doba mezi zakoupením a rozbalením a že jsem si to mohl udělat sám.
Odkázal na servis a servis na výrobce. Výrobci jsem zaslal fotografie poškození a ten mi sdělil, že deformace dvířek myčky a její vykřivení vzniklo přepravou (pádem z vyšší výšky) a odkázal mě na prodejce. Prodejce myčku převzal a poslal ji na posouzení svému dodavateli, jestli se dá reklamovat. Po čtrnácti dnech mi telefonicky oznámil, že mu dodavatel reklamaci odmítl a mám si přijet pro myčku a nechat si ji opravit v servise na vlastní náklady. Myčka se opravit nedá, proto jsem žádal výměnu za novou. Mám nárok na novou myčku? Jak mám postupovat dál? Dát spor k soudu a jaké mám šance na výhru? Děkuji, Ota
ODPOVĚĎ:
Vámi zakoupená věc trpěla již při převzetí neodstranitelnou vadou. Jedná se tedy o rozpor s kupní smlouvou. Pokud se rozpor objeví do 6 měsíců od převzetí, což jste ještě v limitu, má se za to, že existoval již při převzetí, leda by se prokázal opak.Vzhledem k tomu, že uplatnění rozporu s kupní smlouvou je podle zákona reklamačním řízením, musí být vyřízeno nejpozději do 30 kalendářních dní včetně vrácení uhrazené částky. Doporučuji tedy pro rozpor s kupní smlouvou uplatnit odstoupení od kupní smlouvy z důvodu neodstranitelné vady při převzetí.Odstoupení je třeba vyhotovit písemně a prodávajícímu zaslat doporučeně s dodejkou pro případný soudní spor.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.