Reklamace automobilu s nečitelným číslem motoru a typem
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.
ODPOVĚĎ:
V každém případě máte záruku na zboží půl roku a můžete jej reklamovat u prodávajícího. U věcí prodávaných za nižší cenu (vaše sleva na 20 000,-) se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Možná bude obtížné teď dokázat, na které konkrétní vady se sleva vztahovala. Jde-li o vady neodstranitelné a nepožadujete-li výměnu věci, máte právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit – tedy vrácení peněz.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.