Kdo platí dopravu vadného zboží prodejci při reklamaci?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 14. červenec 2012
Koupil jsem pračku v internetovém obchodě. Porouchala se v záruční době, přivolaný servisní technik vystavil doklad o neopravitelnosti výrobku, tedy hodlám uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy s prodejcem a navrácení peněz za vadnou pračku. Jde o to, kdy mi budou peníze vráceny a co bude s tou porouchanou pračkou.
Musím ji poslat prodejci jako poštovní balík (do Prahy, jsem z Teplic) a kdo toto hradí, zda já, nebo prodejce, nebo se o dopravu postará sám prodejce? Já jsem totiž už jednu dopravu hradil – PPL při doručení této pračky. Poradíte, co mám podniknout a jak postupovat? Děkuji, Petr
ODPOVĚĎ:
Nároky z odpovědnosti za vady je třeba uplatnit u prodejce, tedy prostřednictvím poštovního balíku pračku zaslat zpět spolu s dokladem o neopravitelnosti a Vaším odstoupením od smlouvy.
Máte ovšem nárok na náhradu nutných nákladů, které Vám v souvislosti s uplatněním odpovědnosti za vady vznikly. Poštovné tak žádejte v odstoupení stejně jako vrácení kupní ceny výrobku. Prodejce je Vám povinen vrátit kupní cenu a nahradit nezbytně vynaložené náklady bez zbytečného odkladu (za přiměřenou lhůtu lze považovat 1 měsíc).
Máte ovšem nárok na náhradu nutných nákladů, které Vám v souvislosti s uplatněním odpovědnosti za vady vznikly. Poštovné tak žádejte v odstoupení stejně jako vrácení kupní ceny výrobku. Prodejce je Vám povinen vrátit kupní cenu a nahradit nezbytně vynaložené náklady bez zbytečného odkladu (za přiměřenou lhůtu lze považovat 1 měsíc).
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.