Nízká kompenzace cestovní kanceláří za reklamovanou dovolenou - obrana
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 15. červenec 2012
Ve dnech 16.-26.8. 2011 jsme s přítelem odletěli na dovolenou. Zájezd jsme si zakoupili u více známé CK ale po příjezdu do objednaného hotelu nám oznámili, že nemají pro nás ubytování. Přesunuli nás na 2 km vzdálený hotel a na polopenzi jsme museli chodit/dojíždět do hotelu, který jsme si objednali.
Tyto komplikace trvaly 4 dny, poté jsme se na obj. hotel mohli přestěhovat. Nabídli nám jako kompenzaci klimatizaci, zdarma využití trezoru, lehátka ale tuto kompenzaci jsme nepřijali. Delegát danné cestovní kaceláře (CK) nám předal reklamační protokol a sdělil nám smluvně, že obdržíme finanční kompenzaci ve výši 20-30 % z ceny zájezdu. Po 2 měsících od podání reklamace jsme si pro vyjádření museli zajít na pobočku CK, kde nám písemně sdělili, že výše naší finanční kompenzace je 5% + mimořádná sleva z katalogových cen ve výši 800 Kč na osobu. Celková cena zájezdu za 2 dospělé osoby činila 31.380 Kč a my máme obdžet jako kompenzaci 5 %, tj. 571Kč pro oba? Výše kompenzace za dovolenou je neadekvátní. Prosíme o radu, co dál, jak se proti tomu odvolat? Děkuji, Mirka
ODPOVĚĎ:
Nesouhlasíte-li s výší kompenzace, lze Vám doporučit obrátit se na cestovní kancelář s písemnou výzvou k vrácení tzv. rozdílu v ceně. Dle § 852k/3 Občanského zákoníku pokud nelze pokračování zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší kvality (než uvedené v cestovní smlouvě), je cestovní kancelář povinna vrátit zákazníkovi rozdíl v ceně (totéž platí, pokud zákazník nepřijme nabízené „náhradní řešení“). V písemné výzvě můžete cestovní kancelář na její zákonnou povinnost upozornit s tím, že svou představu o adekvátní kompenzaci zároveň vyčíslíte.
Nebude-li cestovní kancelář reagovat ve Vámi stanovené přiměřené lhůtě či bude-li její stanovisko zamítavé, nezbude Vám, než se obrátit s žalobou na soud. V žalobě vyličte všechny rozhodné skutečnosti, přiložte maximum důkazů (zejména cestovní smlouvu, kopii veškeré komunikace, reklamační protokol, případnou fotodokumentaci apod.) a domáhejte se, aby byla cestovní kanceláři stanovena povinnost k vrácení rozdílu v ceně.
Nebude-li cestovní kancelář reagovat ve Vámi stanovené přiměřené lhůtě či bude-li její stanovisko zamítavé, nezbude Vám, než se obrátit s žalobou na soud. V žalobě vyličte všechny rozhodné skutečnosti, přiložte maximum důkazů (zejména cestovní smlouvu, kopii veškeré komunikace, reklamační protokol, případnou fotodokumentaci apod.) a domáhejte se, aby byla cestovní kanceláři stanovena povinnost k vrácení rozdílu v ceně.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.