Reklamace bez paragonu, účtenky, dokladu o koupi - jak postupovat
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 13. únor 2010
Potřebuji reklamovat boty, u kterých se mi udělal "žralok". Bohužel jsem ale ztratila účtenku. Co mám dělat? Martina.
ODPOVĚĎ:
Pokud jste platila přímo penězy, nezbude Vám než botu slepit sama. Pokud totiž chcete něco reklamovat, je nutností prokázat, že jste zboží zakoupila v konkrétním obchodě.
Výhodou by bylo, pokud byste platila kartou, pak by bylo dohledatelné kdy a za co bylo placeno (ještě že máme ty počítače, že?). Dobré by také bylo, kdybyste měla svědka, který by při koupi byl a ten Vám toto dokázal. Nicméně v takovémto případě obecně záleží spíše na vstřícnosti obchodníka, jestli takovou svědeckou výpověď uzná a také do jaké míry bude ochotný platbu za zboží uznat, případně dohledat.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.