Neuznání reklamace markýzy - jak dále postupovat?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. listopad 2012
Dne 27.1.2012 jsme zakoupili "kompletní"sadu markýza + stanová předsíň "Fiamma ZIP 350 Medium" za 1557,- euro. Bohužel až před odjezdem na dovolenou, koncem srpna 2012 jsme při zkušebním postavení předsíně zjistili, že v balíku komponentů chybí hlavní část přední stěny a celá předsíň je tedy nefunkční.
Neúplnost dodávky jsme poté 24.8.2012 reklamovali u prodejce (zápis z reklamace máme), naše reklamace však byla pouze ústně odmítnuta s poukazem na dobu uplynulou od zakoupení zboží a na to, že nejde o vadu dodaného zboží, ale chybějící díl, což nelze nijak prokázat. Současně nám však bylo slíbeno, že se prodejce pokusí vyřešit naši reklamaci s jeho dodavatelem. Na náš požadavek (koncem září 2012) na oficiální vyrozumění o výsledku řešení reklamace prodejce dosud nereagoval. Dotaz zní: jak by bylo možné účinně postupovat. Vzniklá škoda je cca 6000 Kč. U tohoto prodejce jsme v průběhu několika posledních let zakoupili zboží za více než 100.000 Kč. Děkuji, Aleš
ODPOVĚĎ:
Obávám se, že skutečnost, že jste s danou společností již v minulosti obchodoval, Vám v této záležitosti nikterak nepomůže.
Navrhuji, abyste se znovu písemně obrátil na prodejce. Přípis by bylo vhodné zaslat doporučeně a na dodejku, bylo by vhodné, abyste k přípisu se žádostí o sdělení informací o stavu reklamace, připojil kopii zápisu z reklamace. V závěru je možné upozornit prodejce na skutečnost, že pokud zůstane nečinný, bude celá věc řešena soudem.
Pokud znáte jméno dodavatele tohoto zboží, můžete se obrátit s žádostí o informaci, zda je možné tuto chybějící součást od něj získat, neboť prodejce zůstává nečinný, vhodné bude zaslat spolu s touto žádostí, též kopii zápisu z reklamace.
Je možné uvažovat i o odstoupení od kupní smlouvy, nicméně záleží na textu smlouvy, pokud tam není o právu odstoupit od smlouvy žádná zmínka, bude se postupovat podle občanského zákoníku. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, neboť jde o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, pokud nedojde k vyhovění reklamace. V takovém případě, by se Vám vrátili alespoň peníze.
Posledním variantou, jak by bylo možné Vaši situaci řešit, je soudní spor, nicméně bude složité prokázat, že součástka opravdu chyběla.
Výrazně jednodušší by byla Vaše situace, pokud byste dostal markýzu poštou nebo přepravní společností. Pokud by celková běžná hmotnost markýzy byla např. 85 kg a Váš balík vážil např. jen 71 kg, bylo by naprosto zřejmé, že objednávka nebyla kompletní (a rozdíl hmotnosti by mohl svědčit pro určení konkrétního chybějícího dílu).
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.