Poškození věci, zboží, při reklamaci - jak se bránit a dokazovat
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 13. únor 2010
Reklamovali jsme sedačku, na které praskl potah. Reklamace byla uznána, ale při převzetí jsme zjistili, že je potah na jiném místě propálen zřejmě od cigarety. Prodejce tvrdí, že propálen už byl. To ale není možné, protože my nekouříme a návštěvy kouří vždy na terase. Jak se máme bránit? Děkuji, Darja.
ODPOVĚĎ:
V okamžiku, kdy prodávající vyřizuje reklamaci, tak je odpovědný za poškození věci. Jde o objektivní odpovědnost, přičemž se neprokazuje žádné zavinění. Jde tedy o prokázání okamžiku, kdy k poškození došlo, což je možné prokázat buď fotografií, svědectvím, předávacím nebo reklamačním protokolem.
Obraťte se znovu na prodejce a reklamujte věc, trvejte na svých právech. V krajním případě je možno využít i soudní cesty.
Obecně abychom se vyhnuli tomuto problému v budoucnu, je vždy dobré při předávání věci do reklamace sepsat podrobný stav věci do reklamačního, případně předávacího protokolu.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.