Ztracený balík na poště, reklamace ztraceného balíku - jak postupovat
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 13. únor 2010
Na poště mi ztratili balík, hodnotu věcí v něm mi odmítli na poště vyplatit s tím, že to není jejich povinnost, vrátili mi jen poštovné za odeslaný balík ve výši necelých 30 Kč. Co mám dělat? Ctirad
ODPOVĚĎ:
Obchodní podmínky České pošty stanoví, že v případě, že dojde ke ztrátě doporučené zásilky, náleží spotřebiteli náhrada škody ve výši 500,- Kč. Tato částka je paušální, tzn. nemusí se dokazovat výše způsobené škody. Na uhrazení tohoto poplatku proto trvejte.
V případě, že zákazník posílá něco cennějšího, může si balík připojistit. Vždy doporučujeme, aby si uschoval doklad o podání zásilky, tzv. dodejku.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.