Jak reklamovat zboží u obchodu v konkurzu, insolvenci
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 28. březen 2013
Zakoupili jsme v e-shopu vysavač za 8000,-Kč, vyzvedli ho na kamenné prodejně. Byl opakovaně v záruční opravně, nyní nám servis vydal potvrzení, že další opravy jsou nerentabilní a máme se domluvit s prodejcem na vrácení peněz nebo výměně zboží. Zjistili jsme, že firma již neexistuje, na žádný kontakt nereaguje.
V živnostenském rejstříku je uvedeno, že se jedná o s.r.o. se základním vkladem 200.000,-, v konkurzu. Pokusili jsme se opakovaně kontaktovat insolvenčního správce, ten nereaguje. To nám přijde značně nekorektní. Má cenu se soudit? Soud bychom určitě vyhráli, ale jak z firmy dostat peníze? Jde o firmu E-dom, s.r.o., Šenov, Petřvaldská 459, ič.277 71 709, Zlatislava a Rostislav Hellsteinovi; Insolvenční správce je Mgr. Radim Struminský, Havířov - Město, Svornosti 2. Děkujeme, Novákovi
ODPOVĚĎ:
Pokud je společnost v konkurzu je třeba uplatit své právo v insolvenčním řízení. Pokud již skončila lhůta pro podání přihlášky pohledávky do řízení, je nutné se spojit s insolvenčním správcem nejlépe písemně s doručenkou. Pokud byste uplatňovali svoje právo soudní cestou za trvání insolvenčního řízení, jsou tyto spory ohledně majetkové podstaty přerušeny.
Dohledovým orgánem insolvenčního správce je insolvenční soud, je možné se obrátit se stížností na příslušného insolvenčního soudce, kterému byl případ přidělen a dále je též možné, pokud by ani toto nepomohlo, obrátit se na Ministerstvo spravedlnosti.