Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Před Vánocemi 2012 jsem zakoupila v internetovém obchodě 2ks stejného zboží. Po předání dárku jsme zjistili, že jeden je vadný - nefunguje. Chtěla jsem se spojit s prodejcem telefonicky, ale nebral telefony nebo byl úplně nedostupný. Psala jsem emaily, ale též žádná odpověď.

Nicméně jsem odeslala poštou zboží k reklamaci s přiloženým dopisem a o tomto kroku informovala prodejce emailovou poštou. Pár dnů ležel balíček na poště, poté byl vyzvednut. Následně přišel email, že zboží bude reklamováno. Již je to dva měsíce, opět jsem psala SMS i emaily, že podám trestní oznámení, ale dosud nemám ani peníze ani zboží. Prosím o radu, jak dále postupovat a kdybych trestní podání na policii podala, co by následovalo? Děkuji, Mirka

ODPOVĚĎ:
Trestní oznámení podat můžete, otázkou je, zda Policie tento čin bude šetřit jako majetkový trestný čin (záleží na výši způsobené škody - orientační hranice je 5.000 Kč).
Než trestní oznámení doporučuji informovat českou obchodní inspekci ČOI, jelikož reklamace (mimo další povinnosti prodávajícího spojené s reklamací, jako je rozhodnutí o reklamaci) nebyla vyřešena v zákonné měsíční lhůtě (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele) ani jste nebyla informována o tom, že reklamaci v této lhůtě vyřešit nelze. V jednání prodávajícího je možné spatřovat správní delikt podle § 24 zákona o ochraně spotřebitele.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.