Je povinností uvést zdůvodnění zamítnutí reklamace?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. září 2013
Je toto zamítnutí reklamace dostatečné? Podle mne tam chybí zdůvodnění. Mohu se nejak bránit? "Dobrý den, v příloze Vám zasílám ceník vystavený pro mimozáruční opravu Vašeho zařízení. Důvod placené opravy: poskozene LCD CID. Nabízíme Vám placenou mimozáruční opravu, vizte přiložený cenový návrh… " a následují organizační informace k placené opravě. Martin
ODPOVĚĎ:
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. S ohledem na Výše uvedené mám proto za to, že prodávající svoji povinnost nesplnil.
Obraťte se na prodávajícího s žádostí aby reklamaci ještě jednou přezkoumal a pokud dojde k závěru, že je dán důvod pro odmítnutí reklamace, ať doloží odůvodnění zamítnutí reklamace, jinak že budete nucen obrátit se na českou obchodní inspekci, případně na sdružení ochrany spotřebitelů.