Reklamace bot - jak prokázat, že výrobní vada boty byla již při převzetí zboží
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 19. květen 2014
Zakoupili jsme společenské boty u Baťi, kde jsme po 2 týdnech od zakoupení objevili natržený (naříznutý) pásek. Boty jsme reklamovali, zamítnuto: "Předmětem reklamace je natržený pásek u levého půlpáru. Obuv byla prohlédnuta optikou. Na pásku je zřetelně vidět jednorázové mechanické opotřebení ostrým předmětem.
V místě poškození nedochází při používání k žádnému namáhání, které by mohlo vyústit k prasknutí materiálu. Reklamaci jako neoprávněnou zamítáme." Vedoucí obchodu nám nechtěla vzít boty na 2. reklamaci a řekla, ať si necháme uděla soudní posudek a soudíme se s Baťou. Natrženého pásku jsme si v obchodě nevšimli. Prosím o radu, jak dál postupovat. Děkuji, Ctibor
ODPOVĚĎ:
V tomto případě je možné pouze boty nechat posoudit znalcem a případně podat žalobu.
Pokud opravdu došlo k mechanickému poškození bot (naříznutí), bude problém prokazovat, že poškození boty nebylo způsobeno kupujícím, ale jedná se o výrobní vadu. Zda a jak byly boty poškozeny může opravdu zkonstatovat pouze osoba zvyklá pracovat s daným materiálem (tedy znalec), poradit Vám může i zkušený obuvník.