Má právo při reklamaci tiskárny požadovat servis náhradní barvu, toner, cartridge
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. červenec 2010
V únoru 2010 jsem zakoupila tiskárnu, bylo mi řečeno prodejcem, že barva v tiskárně vydrží při běžném tisknutí až 4 roky. Již v březnu jsem ji dávala k reklamaci, nefungoval podavač. Reklamace byla uznána, tiskárna byla opravena, při opravě vytiskli 300 zkušebních listů.
Tento měsíc se mi tiskárna opět pokazila, jedná se pravděpodobně o stejnou vadu. Opět jsem tiskárnu reklamovala u prodejce, ten předal tiskárnu do servisu. Ze servisu mi zavolali, že nemůžou tiskárnu opravit, protože v tiskárně došla barva. Požadují po mě 6 tisíc za novou barvu aby mohli tiskárnu odzkoušet a opravit. Mají na toto právo? Děkuji, Květa
Tento měsíc se mi tiskárna opět pokazila, jedná se pravděpodobně o stejnou vadu. Opět jsem tiskárnu reklamovala u prodejce, ten předal tiskárnu do servisu. Ze servisu mi zavolali, že nemůžou tiskárnu opravit, protože v tiskárně došla barva. Požadují po mě 6 tisíc za novou barvu aby mohli tiskárnu odzkoušet a opravit. Mají na toto právo? Děkuji, Květa
ODPOVĚĎ:
Právo požadovat po Vás novou barvu na odzkoušení tiskárny prodejce nemá. Je to jeho věc. Při reklamaci má kupující podle § 616 odst. 3 občanského zákoníku právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.